ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΜΑΘΕΙΑΣ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΕΝΤΕΛΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τη Δευτέρα 2 Ιουλίου το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πεντέλης, υλοποιώντας ευλαβικά την ανάλγητη , αντιλαϊκή και αντιδραστική κυβερνητική πολιτική αποφάσισε την ίδρυση Κέντρων Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης, Ο επικεφαλής της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ, κατήγγειλε τη διοίκηση του Δήμου για τη προσήλωση της στην υλοποίηση των πολιτικών που σφίγγουν ακόμα περισσότερο τη θηλιά στα λαϊκά στρώματα της πόλης μας.

Το θέμα που έχετε φέρει να συζητήσουμε, και μάλιστα τελευταίο στην ημερήσια διάταξη, τόνισε μεταξύ άλλων ο Τάσος Καρατζής, έπρεπε να έχει άλλο τίτλο , έπρεπε να ονομάζεται… «Μηχανή κατασκευής εργαζομένων χωρίς μόρφωση και δικαιώματα» Όταν δε καταψηφίζαμε τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, λέγοντας ότι και η εκπαίδευση θα περάσει στη Τοπική Διοίκηση κάποιοι μας χλεύαζαν , σήμερα όμως για άλλη μια φορά οι θέσεις της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ και του ΚΚΕ επιβεβαιώνονται. Αναλύοντας επί της ουσίας τις πραγματικές προθέσεις της αστικής τάξης και των κομμάτων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑΟΣ, που όλοι μαζί ψήφισαν στη προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο το συγκεκριμένο νόμο, ο επικεφαλής της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ, επεσήμανε τα εξής

Η πολιτική της «Διά Βίου Μάθησης» αφαιρεί το δικαίωμα στη μόρφωση και κατασκευάζει φθηνούς εργαζόμενους – εργαλεία, που θα χρησιμοποιούνται και θα «ανανεώνονται» απ’ τους εργοδότες

Διά Βίου Μάθηση», λοιπόν τρεις λέξεις στη σειρά που, ως σύνολο, αποκτούν ένα πολύ θετικό φορτίο. Οι τρεις αυτές λέξεις, όμως, είναι το «όνομα» μιας ολόκληρης πολιτικής που φέρνει μια νέα σύνδεση της εκπαίδευσης με την εργασία, με στόχο να σαρώσει κάθε δικαίωμα στη μόρφωση, κάθε δικαίωμα στη δουλειά.

Η Διά Βίου Μάθηση, λοιπόν, δεν είναι απλά μια ενίσχυση της κατάρτισης (όπως γίνεται προς το παρόν με 2 δισ. ευρώ), αλλά μια τελείως διαφορετική αντίληψη για τη σημασία της μόρφωσης και της εκπαίδευσης. Στόχος είναι να θεωρούν «φυσιολογικό» οι εργαζόμενοι ότι θα αλλάζουν πέντε, έξι και επτά επαγγέλματα κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Η πλειοψηφία των θέσεων εργασίας που έχει ανάγκη η «αγορά» δηλαδή οι εργοδότες, συνδέεται με μια τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, η οποία θα μπορεί διαρκώς να ανανεώνεται. Οι όροι «κατάρτιση» και «μάθηση» εξάλλου, επιλέγονται ακριβώς γιατί υποδηλώνουν πρόσκαιρη γνώση που απαξιώνεται γρήγορα.
Με λίγα λόγια, χρειάζονται μια μεγάλη μάζα φθηνού «ευέλικτου» και «αναλώσιμου» εργατικού δυναμικού που δεν …έχει ανάγκη την ολοκληρωμένη μόρφωση. Αυτό, βέβαια, δεν το λένε, αλλά το μεταφράζουν ως σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της «αγοράς εργασίας». Την «αγορά εργασίας», όμως, δεν την ορίζουν άλλοι απ’ τους κεφαλαιοκράτες, οι οποίο επενδύουν με κριτήριο το κέρδος τους. Ανάλογα με τους ανταγωνισμούς τους, τις συμπράξεις τους, τις ζημιές που μπορεί να έχουν θα κατευθυνθούν στον α ή β κλάδο, στην εισαγωγή της α ή β τεχνολογίας κ.α. Οταν γίνονται οι αλλαγές αυτές – μέσα σε μια επιχείρηση, έναν κλάδο, ένα μονοπώλιο – πρέπει να υπάρχει ένα «έτοιμο» και εύκολα επανακαταρτίσιμο εργατικό δυναμικό.
Όλη αυτή τη διαδικασία προσπαθούν να την περάσουν ως «ανάγκη της νέας εποχής», ανάγκη επιμόρφωσης του εργαζόμενου κ.ά. Δεν πρόκειται για οργανωμένη επιμόρφωση σε ένα αντικείμενο, αλλά λίγα «μαθήματα» για (υποχρεωτική) αλλαγή ειδικότητας ή επαγγέλματος. Δεν πρόκειται για «ελευθερία επιλογής», αλλά για καταναγκασμό, ώστε να διατηρηθεί ένας μικρός μισθός ή να βρεθεί μια καινούρια σύμβαση. Οι νέοι πρέπει να γνωρίζουν, από νωρίς, ότι άλλο θα σπουδάσουν, με άλλο θα ασχοληθούν και μπορεί να «περιπλανηθούν» (σε όλη την ΕΕ) για ένα μεροκάματο πείνας.
Πρόκειται στην ουσία για ατομική «διαδρομή» αμάθειας για ατομική σύμβαση εργασίας, τόνισε ο επικεφαλής της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ
Οι νέοι «όροι» που χρησιμοποιούν δεν είναι καθόλου τυχαίοι. Το δικαίωμα στη μόρφωση μετατρέπεται σε «ευκαιρία» «ατομικής εκπαιδευτικής διαδρομής». Ο καθένας, δηλαδή, θα έχει την προσωπική του ευθύνη για την «εκπαιδευτική» του πορεία. Με τις αναδιαρθρώσεις που προωθούν, δηλαδή, αφαιρούν ό,τι έχει απομείνει απ’ αυτή τη λειψή «δημόσια» Παιδεία, που βήμα – βήμα γκρεμίζουν. Δε θα είναι, καν, υποχρέωση του αστικού κράτους η μόρφωση με ενιαία προγράμματα σπουδών.
Πρόκειται για πλήρη διάλυση και κατασκευή μιας νέας «Παιδείας», που καμία σχέση δεν έχει με τη μόρφωση. Ο καθένας θα κάνει μια «συλλογή» πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, την οποία θα κρίνει ο εργοδότης. Μπορεί για ένα διάστημα να σε προσλάβει, λίγο μετά να σε στείλει για επανακατάρτιση (με δικά σου έξοδα) ή να σε απολύσει. Η ατομική «συλλογή» πιστοποιητικών δε θα μοιάζει με καμία άλλη (ακόμα και αν μιλάμε για δύο πτυχιούχους πανεπιστημίων με το ίδιο αντικείμενο). Συνεπώς, η «ατομική εκπαιδευτική διαδρομή» θα φέρει ως απόλυτα φυσιολογική εξέλιξη τη γενίκευση των ατομικών συλλογικών συμβάσεων. Το «μοντέλο» της «Διά Βίου Μάθησης» είναι σχεδιασμένο (από τα επιτελεία της καπιταλιστικής ΕΕ) για να εξυπηρετεί τα (ευκαιριακά) συμφέροντα των εργοδοτών. Είναι σχεδιασμένο για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, για την κερδοφορία του κεφαλαίου. Η «Διά Βίου Μάθηση» είναι η «διαδρομή» που θα οδηγήσει στην αφαίρεση κάθε δικαιώματος στη μόρφωση και τη δουλειά.

Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΠΕΝΤΕΛΗΣ όπως είναι φανερό καταψήφισε τα ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ.

03/07/2012

Advertisements